Hade du sagt något om kråkan?

I går var jag i Stockholm på utbildning med jobbet. För att slippa åka det tidiga morgontåget från Örebro sov jag över hos en kompis på Söder.

Nu till saken. Det sista jag gjorde innan jag tog på mig ytterkläderna och gick från kompisens lägenhet var att snyta mig. Men när jag drog på mig jackan upptäckte jag till min förskräckelse en stor kråka på tröjan.
- Tänk om den suttit där hela dagen under utbildningnen, sa jag till min kompis.
- Ja, undrar om någon hade sagt något?

Kråkan avlägsnades och jag åkte till hotellet vid Humlegården där utbildningen hölls. Nu till den egentliga saken. Vid lunchen upptäckte jag att en kurskamrat hade en jättekråka som hängde ut i ena näsborren. Jag satt snett emot honom vid bordet och höll på att sätta fisken i halsen vid åsynen av den.

Vi måste ha varit åtminstone fem personer som sett den. Ingen sa något. Alla försökte hålla masken. Jag sa inget, mest som ett socialt experiment. Hur länge dröjer det innan någon påpekar kråkan i näsan eller att han avlägsnar den själv? Och hur gör han det? Det får givetvis inte synas att han upptäckt en jättekråka i näsborren.

Hur skulle du gjort i samma situation? Skulle du sagt något eller hållit klaffen?

Kommentarer
Postat av: HA

Tjaa... jag hade väl högljutt försökt skämma ut personen? Lite beroende på om man tror att personen i fråga pallar det..

Postat av: AB

Ja, jag skulle ha sagt något på ett finkänsligt sätt.

2008-04-01 @ 22:09:18
Postat av: Sara

Hmm.. jag vet faktiskt inte om jag hade gjort det.. Det beror på hur bra jag kände personen i fråga. Jag är nog lite mer inne på HA's linje, finkänslighet är inte något jag kommer bli världsmästare i.

2008-04-01 @ 23:56:34
URL: http://frodis.blogg.se
Postat av: Erik

HA & Sara: Jag kände inte personen i fråga. Därför kanske finkänslighet hade varit att rekommendera...

2008-04-02 @ 01:48:12
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: JG

Oj, vad jobbigt. Jag hade nog inte sagt något. För tänk om man hade gjort det och han hade sagt "Vaddå....menar du den här. Det är ju min näspiercing!!". Då hade ju jag fått skämmas.

Jag var också på kurs i Sthlm för ett par veckor sedan. Då var det en kille där som hade sin tröja avig och tvättrådslappen stack ut väldigt fint i nacken. Samma sak där..jag sa inget...för tänk om det är jättemodernt och jag inte har fattat att det är precis så man SKA se ut. Eller om jag skulle påpeka det och han som motsvar skulle säga: "Vaddå, ska du säga...du har ju en snorkråka halvvägs utanför näsan".

2008-04-02 @ 12:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback