Live från Nygatan

Nu är det slut med att bara skriva här på bloggen. Det är dags att ta nästa steg i att hänga ut mitt liv på nätet. Det steget heter livesändning. Bambuser.com är en sajt där man kan sända live från antingen sin mobiltelefon eller sin webbkamera rakt ut på nätet (eller till mobil). Måste ju testa.

Just nu hänger min kamera i en ljusstake och filmar ut i vardagsrummet. Sändningen syns i den lilla rutan i högerspalten. Klicka på den så får ni upp en större bild. Varför gör jag då detta? Jo kanske...

... av narcisitiska skäl
... för att jag vill testa tekniken
... inte har något liv (men varför skulle jag då få ett genom att filma det liv jag inte har?)
... för att jag har en ljusstake som lämpar sig för kamerahängning

Jag vet då inte. Men lite kul är det. Live. På bloggen. Direkt. Sändning.
Någon annan kanske kan förklara för mig.

Kommentarer
Postat av: lia

Erik.. bara för att bilden blir större innebär inte nödvändigtvis att den blir bättre.. ;)

2008-04-24 @ 21:49:41
Postat av: Erik

Lia: Hehe. Sant. Men något stort av något som är dåligt är väl fortfarande bättre än om det var litet. Eller? Äsch.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback