Mysteriet med bubbelvattnet

Bild: Ramlösa 2
Apropå den märkliga trenden med att köpa vatten på flaska. Så här ser jag det:

Först fanns vanligt vatten i en källa vid något berg. Sedan kom någon på att stoppa bubblor i vattnet. Det paketeras och säljs som, till exempel, Ramlösa Original. Eftersom man nu tillfört något till det vanliga vattnet må bubbelvattnet vara motiverat att sälja.

Sedan upptäckte folket på Ramlösa att bubblorna killade lite för mycket i näsan på vissa konsumenter. Alltså backade man en smula och petade inte i lika många bubblor i sitt flaskvatten. Produkten fick namnet Ramlösa Mindre Kolsyra.

Men sedan kom produkter som Ramlösa Stilla. Det är här som märkligheterna börjar. Man tar alltså samma vatten, fast denna gång stoppar man inte ner några bubblor i det. Vatten direkt från källan, ner i flaskan och ut i butiken.

Min fråga till konsumenterna: Varför över huvud taget göra er besväret att gå till butiken och köpa obubblat vatten när minst lika bra vatten finns i vattenkranen inne i köket?

PS. Den högra flaskan på bilden är mitt förslag till produktutvecklarna på Ramlösa: Ramlösa Kranvatten. Nu behöver ni inte ens skopa upp vattnet ut berget, det är bara att dra ett rör från den kommunala vattenledningen rakt in i fabriken.

Kommentarer
Postat av: hanna

Håller fullständig med dig, men måste erkänna att jag är en sån där som köper vatten på flaska. Mest för att jag då får en flaska att ha vid datorn på jobbet att dricka ur! jo'rå.

Postat av: lia

Ett tillägg;
..och ur miljösynpunkt är det ju rent vansinnigt att åka till affären och köpa vatten som har fraktats runt halva Sverige, när vi har något så skumt som en kran i köket...

2008-04-08 @ 23:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback