Pizzeria Lundby

Bild: Pizza Lundby

Här är en av de mest omysiga restauranger som världen någonsin skådat: Pizzeria Lundby. Inrymd i en gammal Konsum/Servus-butik med den glada GB-gubben och ett antal slitna pizzaugnsspatlar (uppsatta med häftstift) på väggarna. Notera även krucifixet mellan skyltarna på den gula fina plåten överst.

Stolar och bord till trots så får man inte äta i lokalen. Fast vem skulle vilja det? (Eh, jo jag har faktiskt gjort det i samband med att D flyttade. Vi fick plastbestick).

Fast bortsett från att haket tycks vara inrett av samma kille som för femton år sedan gav fikarummet på säkerhetsavdelningen på Hall en ansiktslyftning så har Pizzeria Lundby helt fantastiska pizzor.
Jag rekommenderar varmt deras Kebebpizza Special.

Kommentarer
Postat av: Sara

*asg* Men ska det där vara en pizzeria?? Om jag fått gissa ligger ju DDR-fritidsgård närmare till hands. Vad är det för något längst till vänster? En soffa? En lastpall? Ser ut som kopieringsmaskinen på Radio Rix.

Postat av: Erik

Sara: Jag har en teori om det där med att pizzerior har en massa bröte (kopieringsmaskiner, lastpallar, kylar mm) där man ska äta: Ätutrymmet är inte registrerat som restaurang, utan som lagerutrymme. Jag misstänker att skatten då blir lägre.

2008-04-28 @ 12:50:52
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Elisabeth

De tycks ju ha både mat och vänlig personal. Måste vara ett toppenställe jämfört med andra restauranger du besökt...:)

2008-04-28 @ 16:58:20
Postat av: Erik

Elisabeth: Ja det har du ju i och för sig helt rätt i. En restaurang med mat är faktiskt snäppet bättre än en restaurang utan.

2008-04-28 @ 18:27:28
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Angelina Jolie

I just visited your site...its abosolutely wonderful... Best of luck to you! You must have some great inspiration in your life. Take care

2010-09-27 @ 07:14:53
URL: http://angelina-jolie.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback