Konsten att fånga en badkarskatt

På torsdag ska både Derry och Leopold träffa veterinären, för en hälsokoll. Derrys ska rakas, kloklippas, öronrensas och vaccineras. Leopold ska också vaccineras och avmaskas. Dessutom har han troligen mask som gör att han mår rätt risigt nu. det är troligen också därför han varit så skygg. Sjuka katter gömmer sig.

Att ta Derry till doktorn är inga problem: Bara att lyfta upp och placera i transportburen. Men Leo. Under ett inkaklat badkar. Vad gör jag nu? Hur får jag ut honom? Det är i det här läget som jag är så oerhört tacksam att jag som ung parvel satt och glodde på det populärvetenskapliga och ingenjörsmässiga
tv-serien MacGyver. Det kommer väl till pass nu.

1.  2.  3.  4.

Problem 1: Leo sitter under ett badkar. No way in hell att jag kommer åt honom där inne. Jag måste på något sätt få ut honom från badrummet och täppa till rensluckan (och samtidigt beröva honom sitt trygga gömsle).
Ågärd 1: Bygga nytt gömsle. (Det är nu MacGyvertakterna sätter in). Jag hittar en gammal banankartong som jag höjer 8 centimeter och skär ut en ingång. Taket förses med en löstagbar lucka genom vilken jag kan lyfta ut honom när han ska in i transportburen. Gömslet placeras intill toaletten, nära det förra stället.

Problem 2: Leo går aldrig långt från badrummet, när han väl tittar ut. Vanligtvis sitter han strax utanför dörren och vid minsta tecken på fara slinker han in under badkaret igen. Jag kan omöjligt närma mig.
Åtgärd 2: Bygga en fjärrkontrollerad dörrstängningsmenkanism. Efter en stunds tänkande (på MacGyver) kommer jag på det. Jag tar ett långt snöre, knyter det i dörrnyckeln (som sitter fast), trär snöret genom badkarsavloppspluppens hållare på väggen och traskar ut med snöret ända till köksbordet. Mekanismen provas och fungerar.

Jag behöver inte vänta länge vid köksbordet innan jag hör rörelse inne på toaletten. Leo är ute ur hålet. Men kommer han ut genom dörren? Jodå, han smyger sig ut efter ett par minuter, sätter sig till rätta en meter från dörren. Det är nu det gäller. Jag drar försiktigt försiktigt i snöret och dörren glider ljudlöst igen bakom honom.

Gottcha.

När jag närmar mig upptäcker han till sin stora fasa att dörren är stängd. Han tar därför sin tillflykt till under sängen. Och där slutar historien för idag. Vi får se om han upptäcker sitt nya gömsle i natt. Annars känns mitt tittande på MacGyver förgäves. 

Kommentarer
Postat av: Sara

Men jösses, det här var ju så tekniskt avancerat att jag fick läsa tre gånger för att verkligen hänga med :) Ser fram emot fler delar i den här McGyver-storyn. Om ett par avsnitt kan du säkert bygga en atombomb av ett tuggummipaket eller starta ett rymdskepp med en banan. Eller rent av vinna i bordshockey kanske *flin*

Postat av: Elisabeth

Så rävlistigt utav dig Erik! Nu väntar jag med spänning på avsnitt två, Erik lurar med sig badkarskatten till veterinären.

2008-02-06 @ 08:45:47
Postat av: Erik

Sara: Grejen med bananen och raketen gjorde jag förra veckan. What a mess! Men det funkade. Men atombomben blir en utmaning. Jag återkommer i frågan.

Elisabeth: Del 2 kommer. Fast vid det laget kanske jag är så trött och virrig att jag istället tar med mig badkarskanten till veterinären...

2008-02-06 @ 09:10:02
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: hanna

bra jobbat!! men du behöver dammsuga under sängen ;-)

2008-02-06 @ 09:25:18
URL: http://hannet.blogg.se
Postat av: lia

..värst vad lurig du är ;)

2008-02-06 @ 11:50:12
Postat av: Mani

Hur var det vi sa nu igen... banankaviar?

2008-02-06 @ 12:57:54
Postat av: Elisabeth

Jädrans vad förvånad veterinären lär bli om du kommer dit och ber om att få avmaska en badkarskant... Men det kanske är lättare att få med sig, det är ingen picknick att stoppa in en motsträvig katt i en transportbur. *veta*

2008-02-06 @ 16:28:40
Postat av: Victoria

Fan vad du är listig. Det här var det roligaste jag har läst på länge. Ni skulle ha gjort webbteve på det här! =)

2008-02-11 @ 04:38:08
Postat av: MaraSchultz

Very often that happens that you have no time to accomplish the masters thesis close to this topic. A lot of students do a big problem from this, because they don’t know about <a href="http://primedissertations.com">thesis service</a>, but I could give you suggests about the pfroper ways to find the very good <a href="http://primedissertations.com">buy dissertation</a> service or the way to buy a thesis paper very cheap.

2012-06-30 @ 15:42:26
URL: http://primedissertations.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback