Kan jag få morgondagens tidning?

Jag fick höra två bra historier, verkliga historier, av en kollega idag. Dessa två händelser har alltså utspelat sig i verkligheten. Kom ihåg det.

Nummer 1. En man ringer annonsavdelningen vid lunchtid och vill ha in en annons i dagens tidning. Alltså inte den som håller på att göras, utan den som redan delats ut. Personen på annons trodde det var ett skämt och skojade till det:
- Ja men då är det bara att vi åker ut till alla prenumeranter, hämtar tillbaka tidningarna, klistrar in din annons och kör ut dem igen.
Varpå mannen frågar:
- Ok, blir det dyrt?

Nummer 2. En äldre dam kommer till prenumerationsdisken. Hon vill ha ett exemplar av dagens tidning, eftersom tidningsbudet tydligen glömt att lägga tidningen i hennes låda. Det får hon. Precis när hon är på väg att gå vänder hon tillbaka och frågar:
- Du, skulle jag kunna få morgondagens tidning också, om budet skulle glömma i morgon igen?

Kommentarer
Postat av: hanna

fantastiskt!!

Postat av: JG

Kul!! Här kommer en annan sann historia från mitt jobb.

En kille på företaget ringer och ber mig mejla en PDF-fil som han skulle skriva ut med en varningsskylt till en av maskinerna de har där. Innan han lägger på säger han "Du...mejla 2..vi behöver en till maskinen i verkstan också."

Jag mejlade 5 så fick han några i reserv! ;)

2008-01-10 @ 22:07:44
Postat av: HA

Jag är så glad att jag inte längre har med kunder att göra på jobbet.

2008-01-10 @ 22:12:23
URL: http://www.heltperfekt.com/glob
Postat av: JG

Nää...som sagt. Bredbandsbolaget är inte bra!

2008-01-10 @ 22:16:01
Postat av: Sara

Mäh! Nu vill jag ju verkligen veta hur mycket det skulle kosta att åka ut till alla och klistra in en annons! Varför händer inte såna roliga saker oss som jobbar natt? Jag blir bara kallad för "jävla käring", och inte ens live utan på en telefonsvarare till råga på allt...

2008-01-10 @ 23:42:05
Postat av: Erik

JG: Hehe, den var bra!

HA: Men tydligen kan de sprida en del glädje också.

Sara: Jag ringer annonsavdelningen och frågar. Så himla dyrt kan det väl inte vara. Tre miljoner? Fem?

2008-01-11 @ 09:20:53
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Sara igen

Ahh... ringa.. du tänkte så ja.. Jag var ju mer inne på att printa ut en lista på alla prenumeranter, tanka Hyundaien och sen ge mig ut på vägarna med skuffen full med klisterburkar och en nyslipad sax. Fast din idé lät onekligen ofantligt mycket enklare!

2008-01-11 @ 14:58:46
Postat av: lia

:) ..det där var roligt.. folk är fantastisk(t dum) ibland :)
Den som JG kontrade med var ju oxå sannslös! :) hehehe

2008-01-12 @ 18:20:32
Postat av: Autoscopy

Just Surfin.. Hello From Gold Coast Australia.. Well Done.

2009-12-04 @ 14:31:34
URL: http://autoscopy.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback