Kattpappa igen

Då var det dags igen. Idag kommer en Leopold hem till mig. Jag ska vara jourhem åt honom (och en till som kommer senare) under en tid framöver. Vi får se hur det går. Bilder kommer inom kort.

Uppdatering:
Kompisen heter Derry och är rödhårig och långhårig. Leopold är stor och gråbrunvit. Båda katterna kommer från ett miserabelt hem i länet där de levde under bedrövliga förhållanden tillsammans med 28 andra katter. Ingen renhållning, inga kattlådor, mat direkt ur foderpåsarna. Ja ni fattar själva.

Derry tvättades på katthemmet, men Leopold var fortfarande skitig och luktade förfärligt. Min första åtgärd (med oumbärlig hjälp av min inneboende D) nu ikväll blev att tvätta honom. Ner i badkaret (perfekt ställe, de hala kanterna förhindrar flykt), på med ljummet vatten, i med en väldig mängd barnschampoo i två omgångar. Lite stretigt och motigt i början, men till sist insåg han: Resistance is futile. Han såg till och med ut att njuta en smula av det. Sedan torkning, så bra nu det gick. Leopold har också en hel del hår. Sedan försvann han tillbaka under sängen. Fortfarande genomblöt. Hoppas att han inte hittar kattlådan innan han torkar upp en smula.

Kommentarer
Postat av: hanna

ajfan, där rök min kattvakt! haha! jag visste att du inte kunde hålla dig från de pälsiga huliganerna/gosbollarna. Men hur går det med "sambons" allergi då?

Postat av: Victoria

Äntligen! Ser fram emot nya kattbilder. Lycka till med Leopold och hans blivande polare.

2008-01-21 @ 16:59:43
Postat av: agardh

Underbart, nu blir det katt på din sida igen - längtar efter berättelser i ord och bild. Du är ju suverän på det!

2008-01-22 @ 12:25:03
Postat av: Katter är bäst

JAAAAAAAAA!

2008-01-24 @ 20:32:35
Postat av: Christermelisa

Lively, fresh and designer work - really like the natural themes, and the website is cool! Worth a visit!

2010-01-06 @ 08:15:05
URL: http://christermelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback