Sagan om Det Riktiga Bredbandet, del 4

Tur att ni inte satte emot mig. Ni hade förlorat. Synd att ni inte satte emot mig. Ni hade vunnit. Paketet låg där på hyllan när jag skulle hämta det. "Och installationen?" undrar ni i samklang. Det ni ser ÄR resultatet. För några minuter sedan blev jag klar med konfigurationen av det trådlösa modemet. Fungerar klockrent. Jag är faktiskt lite häpen själv.

Nu återstår bara två saker: IP-telefonin och bredbands-tv:n. Telefonen ska vara inkopplad den 23 januari fick jag veta idag.

Och tv:n? Tja, den är lite segare. Enligt tjejen i kundtjänst ska Bredbandsbolaget först kolla så att jag kan få bredbands-tv, något jag trodde de kollat vid min första beställning. KOllen kallas belastningstest:

Tjejen: Ja, så vi kommer att göra ett belastningstest för att se om dina kopparledningar klarar tv:n.  
Jag: Okej. Och när är det klart?
Tjejen: Om en till två veckor.
Jag: En till två VECKOR?
Tjejen: Ehh... ja.
Jag (ironiskt): Ni är inte särskilt snabba av er... Vad gör ni då? Mäter för hand med en tumstock?
Tjejen: Ehh... Nej det tar sån tid bara.

Ok. Har jag varit utan tv så här länge så klarar jag två veckor till.

One down, two to go.

Kommentarer
Postat av: HA

Grattis! Och tv behövs inte, du har ju interwebben!

Postat av: Erik

HA: Precis! Jag börjar faktiskt inse att man inte behöver något tv-abonnemang... Bara SVT Play har ju det mesta man behöver.

2008-01-14 @ 22:56:57
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Sara

Fast.. rätta mig om jag har fel. Om jag hade satt emot dig och hävdat att paketet skulle ha kommit tillrätta så hade jag väl vunnit eftersom du satte dina pengar på att det INTE skulle kommit till rätta? Hursom, det var väl för väl att det gick... nästan bra i alla fall..

2008-01-14 @ 23:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback