En glasgroda kommer lastad

1. 2. 3.

Det hela började med en glasgroda på förarsätet i min bil. Fastspänd med bälte, det är lag på det. Grodan satt där och gjorde inte särskilt mycket väsen av sig. Allra minst körde den bil. Solen gassade och det var säkert 50 grader i kupén. Men grodan såg nöjd ut ändå. Lite varm, men nöjd.

Varför stod det då en glasgroda på förarsätet i bilen?

Jo, mina kära vänner D och S har lånat bilen lite då och då för att uträtta olika ärenden, åkt och badat och använt den som flyttbil. Jag antog att de ställt dit grodan, fylld med allehanda godsaker, för att visa sin tacksamhet för detta. Mycket riktigt. I grodan låg ett litet tackkort utställt till "Mr Familjebil 2008". Jag antar att det är jag/vi det. Vi är ju som en enda stor dysfunktionell familj här.

Hur som helst. Glasgrodan var som sagt inte tom. Gårdagskvällen ägnades åt att undersöka innehållet. Här är resultatet:
  • Två stycken Haribo Roulette
  • En Haribo Laktitz Schnecken
  • En påse Gott och Blandat
  • En påse urkärnade plommon
  • En laktrismintstång
  • En tandborste
  • Eeh ... låsolja?
  • En tablettask Zoo
  • En klubba
  • En burk blåbärskräm (stoppande vid lös mage, från 4 mån)
  • En Wunderbaum Äpple
  • Tre stycken Maoam Stripes
  • Bamses barntandkräm
  • En påse bilar
  • Två påsar Haribo Goldbären (Frisch, fruchtig, bärig gut)
  • Tre Plopp
  • En påse Haribo Happy Cola
  • Fyra påsar Haribo Kinder Schnuller
  • En Bliw-tvål (Smultron & Sommarsol)
Det lär räcka ett tag. Och tack för tandborsten och tandkrämen.
Annars hade min tandläkare blivit en rik och lycklig man. Och blåbärskrämen, som stoppar vid lös mage, kommer nog också väl till pass. Och låsoljan, som ... som... eeaah .... låsolja?

Kommentarer
Postat av: Sven Rikner

Alltså, hur stor var glasgrodan? Kan du inte ta en kompletterande bild så man får en uppfattning i förhållande till en tändsticksask?

Postat av: Sara

Det måste ju vara en gigantisk glasgroda om den kunde svälja allt det där!

2008-07-04 @ 20:30:29
URL: http://frodis.blogg.se/
Postat av: Erik

Sven/Sara: Tändsticksasken står där, till höger om grodan på första bilden. Skoja bara. Grodan är 23 centimeter hög och ungefär 17 över "höfterna". D&S hade packat väl, må jag säga.

2008-07-04 @ 21:41:40
URL: http://reflexion.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Jädrans vad med snask! Dina kompisar får gärna låna min cykel anytime:).

2008-07-06 @ 02:17:43
Postat av: Nicolasmoa

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2008-10-20 @ 08:51:04
URL: http://nicolasmoa.20six.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback