Eva Cassidy

Ända sedan jag fick en bränd skiva med Eva Cassidy, kommer inte ihåg när det var, har jag varit fast. Rösten, utstrålningen, ödet. Skivan var Songbird med hennes makalösa tolkning av Over the rainbow. Jag vet inte variför jag inte köpt hennes övriga skivor tidigare, men på något sätt har det räckt med Songbird-låtarna för mig. Kalla mig enkelspårig, men låtarna på den skivan har planterat sig väldigt nära ryggmärgen och ger mig rysningar varje gång.

Men nu har jag köpt några till:
  • Time after time
  • Imagine
  • American Time
  • Live at Blues Alley
För er som inte känner till henne, kika på det här YouTube-klippet. Rysningar, som sagt.


Kommentarer
Postat av: lia

..ojejoj... INTE direkt min musiksmak kan jag säga. Får oxå rysningar, men av annan anledning än för att det är så bra.. ;) Sorry, vännen.

2008-07-28 @ 12:41:20
Postat av: Erik

Lia: Men! Nu blir jag nästan (kant)stött. Hehe. Nej då, skojar bara. Det är väl tur att vi har olika musiksmak, annars skulle världen bara bestå av ett enda band.

Postat av: lia

jo.. det är väl så.. :)

2008-07-28 @ 22:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback