Tomatskörd nummer ett


Röda balkongbär. Fast botaniskt sett är de frukter, enligt Wikipedia.

Så har jag då plockat de tre första tomaterna från
plantan på balkongen. Här är betyget.

Färg: Härligt tomatröda med inslag av gult (omoget?) och svarta prickar (avgaser från Nygatan).
Form: Tomatrunda.
Storlek: Ganska små, men de lär ju ha mer smak än stora. I alla fall är det så med jordgubbar och de är ju också röda.
Textur: Lite skrovliga här och där, men annars fint tomatsläta.
Doft: En blandning av tomat, jord och avgaser från Nygatan.
Smak: Mums! Mustig tomatsmak, bättre än köpetomater.
Saftighet: Mycket tomatsaftiga. Jag fick sörpla som om jag åt kräftor.
Konsistens: Lite mjölig i köttet, annars helt okej.

Slutbetyg: Fyra tomater.
Jag ser med spänning fram emot att sätta tänderna i resten av bären/frukterna.

Kommentarer
Postat av: Jen

Bär/frukter/grönsaker eller bara tomater.

Kärt barn har många namn :)

Lyckos dig, jag vill oxå ha ett par mogna.

Den som väntar på något gott

väntar alltid för länge...



Trevlig kväll önskas!

Postat av: Abdulanja

i sow this site while i was looking for a site with uesful information it really helped me. nice job you are doing please keep it on.

2008-12-11 @ 11:22:26
URL: http://abdulanja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback