Björn Skifs-ljudet

Kommer ni ihåg filmerna Strul och Drömkåken med Björn Skifs i huvudrollen? Då kommer ni också ihåg att han klantade till det i princip hela tiden. Det var liksom hela idén med båda dessa (i mitt tycke) fantastiska filmer.
När Björn Skifs klantade till det (helst jagad av någon eller något) kunde han lite då och då utstöta det jag
och Anders kallar "Björn Skifs-ljudet". Ljudet kan bäst beskrivas som ett i intensitet och volym stegrande "å-å-å-Å-Å". Pröva själva. Kommer ni ihåg? Ljudet uttrycker perfekt desperation och att någon inom någon sekund kommer att fullständigt tappa kontrollen.

Med lite tur kanske jag får höra Björn Skifs-ljudet på riktigt i morgon. Jag ska nämligen göra min mor sällskap på hans konsert på Conventum i morgon kväll. Kanske klantar han till det med micken eller ramlar av scenen i en svängig refräng. Då, kanske, får jag höra ett livs levande "å-å-å-Å-Å" av mannen som skapade ljudet.

PS. Rapport (och en sunkig mobilbild) från konserten kommer.

Kommentarer
Postat av: HA

Jag såg hans show en gång på typ tidigt 90-tal. Det var väl sådär. Han var ju poppis då som den där bonden med öronlappsmössa från tv.

Postat av: Anders

Meh! Får jag ingen credit som uppfinnare av begreppet "Björn Skifs-ljudet"? Det var svagt! Därför blir det pisk i hockeyn i morgon + falsk smörfisk när du minst anar det!

2008-03-14 @ 00:21:15
URL: http://dvdkritik.se
Postat av: Erik

HA: Jag kommer ihåg öronlapparna. I kväll blir det nog bara sång tror jag.

Anders: Shit, sorry! *åtgärdar*

2008-03-14 @ 09:46:53
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Sarahjlee

Hello, This site is a brilliant idea!

2010-01-04 @ 14:55:07
URL: http://www.sarahjlee.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback