Bloggvärde(lös)



Enligt sajten
bloggvarde.se är min blogg tydligen värd 11 674 kronor. Härligt. Då kan jag se den som en ren kapitalinvestering. Fortsätter jag blogga ett par år kanske den till och med kan bli en del av min pension.

Sedan slog mig en tanke.

Hur beräknas värdet på min blogg? Vilka bedömningspunkter har denna gratistjänst? Mäter de möjligen underhållningsvärdet i mina texter, bildkvaliteter, antal läsare eller vad kan det vara?

Svaret fick jag längst ner på deras sida:
"Ansvarsfriskrivning: Det värde som beräknas behöver inte ha något med verkligheten att göra. Då denna beräkning görs med tränade apor är det svårt att uppskatta ett exakt värde."

Jaha ja. Så gick det med den investeringen.

Kommentarer
Postat av: HA

Påminner mig om South Park-avsnittet nyligen där olika YouTube-"kändisar" sitter och väntar på att få sina "theoretical dollars".

Postat av: Tichan

Av apor för apor. Eiiiiiiiiiiiiih!

2008-05-16 @ 09:02:31
Postat av: Peter

Apor kan också räkna rätt! Men inte den här gången.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback