Decimerat andrasorterat stengods

Av de två Höganästallrikarna, två djuptallrikarna och fyra muggarna som jag köpte på Vingåkers Factory Outlet har en tallrik brakat i golvet (den passade inte riktigt i diskstället) och en mugg spruckit. Sprickan upptäcktes när jag och D satt och drack en kopp te vid köksbordet för en tid sedan. Vi upptäckte en liten pöl under muggen som vi var överens hade kommit dit på grund av att tedrickaren var inkompetent sin uppgift. Pölen torkades bort. Men bara några minuter och en teslurk senare var pölen där igen. Nu var vi rörande överens att det nog inte var tedrickarens fel trots allt. Muggen inspekterade och mycket riktigt. En lång spricka upptäcktes som gick från kanten upptill ner till mitten av muggen ungefär. Det sipprade ymningt från materialfelet. 

Våndan av att köpa andrasortering.

Uppdatering: "Inkokmpetent" var ju en rätt kul felstavning, nu när det hade med matposlin att göra. Stavfelet åtgärdat.

Uppdatering 2: MatpoRslin. MatPORSLIN. Jag ska skriva det hundra gånger på den kala väggen i vardagsrummet. Matporslin. Matporslin. Matporslin...

Kommentarer
Postat av: HA

Jag tror att den exakta termen du söker är "dumsnål".

Postat av: countrychick

"inkokmepent"-hihihihi

2007-11-25 @ 10:04:03
URL: http://countrychick.blogg.se
Postat av: maria

Mäh, vilken färg har du på porslinet?? Jag har serien i ljusgrönt. Två muggar har kracshat, en talrik likaså,fast min var inte från någon outlet...Har helt enkelt inte något att skylla på än min egen fumlighet..:)
Om du har i samma färg som jag, kanske jag kan köpa övriga du har kvar så blir min serie komplett igen- MYCKET störande att det är ojämt tal! :)

2007-11-25 @ 10:47:22
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Erik

HA: Ja kanske det... Hm, får bli riktiga grejer nästa gång. Eller en tripp tillbaka till Vingåker och komplettera samlingen.

Countrychick: Hehe!

Maria: Jag har ju den blå färgen, men jag kan åtgärda det med en sprejburk :-)

2007-11-25 @ 16:50:48
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: countrychick

Åh Erik! Du är underbar. Att stava fel på ett ord (matposlin) när man i samma andetag skriver att man åtgärdat ett stavfel.

2007-11-25 @ 17:36:42
URL: http://countrychick.blogg.se
Postat av: Erik

Countrychick: Men det var då själva f... Åtgärdat. Igen.

2007-11-25 @ 20:46:52
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: lia

...för att lägga lite mer sten på bördan - så undrar jag lite fint så där - vad "golet" är för något ;) neee retas bara... :)

2007-11-27 @ 19:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback