Ny resa - nya nojor

Det är säkert en del av er där ute som kommer ihåg mina två helvetesresor till och från Bryssel i juli förra året. Om inte, läs del 1 här och del 2 här. De två upplevelserna (eller kanske nerlevelserna, för särskilt "upp" blev man ju inte av strulet) har gjort att jag numera blir rejält nojig inför en ny resa, hur obetydlig den än må vara. Jag kan knappt åka tåg till Stockholm längre utan att svetta sönder mig själv när jag dubbel- och trippelkollar tider, platser och perronger.

Och nu är det snart dags igen: Den 25 maj bär det av till Holland i ett par dagar. Idag bokade jag Ryanair-biljetten som ska ta mig till Eindhoven. Från Skavsta. I Nyköping. Inte Bromma. Inte Arlanda. Skavsta. Som tur var stod L bredvid mig vid datorn och verifierade varenda knapptryckning, datum, tid och plats. Nu ska jag bara kolla upp flygbussarna till Bro...förlåt, Skavsta. Och där är det ytterligare tider, platser och hållplatser att hålla reda på.

Gudars. Hur fan ska jag klara det här? Jag kanske ska skaffa sig en personlig assistent under resan.

Kommentarer
Postat av: hanna

hahaha! jaa, ett stort 'lycka till' behövs nog! :)

Postat av: Sara

Åh, men jag kan vara personlig assistent! Det gör väl inte så mycket om jag slarvar bort både dig och bagaget? Jag vet vad fläskfilé heter på spanska, och så kan jag säga "Milou är Tintins hund" på franska, det kommer man långt med!

2008-04-15 @ 20:18:34
URL: http://frodis.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Anders har ju turnerat en del, han kanske kan hjälpa dig att göra ett pedagogiskt tidschema som lättfattligt förklarar vart du ska och när du ska vara där så du inte råkar tappa bort dig själv...:)

2008-04-16 @ 10:03:03
Postat av: Levin

Jag håller tummarna Erik!

2008-04-16 @ 13:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback