Sagan om Det Riktiga Bredbandet, del 3

Läs del 1 och del 2.

Ok. I tisdags, den 8 januari, ringde jag och kollade om Bredbandsbolaget skickat mitt modem, eftersom allt skulle kopplas in på fredagen. Men inga grejer hade skickats och killen i kundtjänst trodde att de skulle vara framme på fredagen, eller idag, måndag.

Men hör och häpna.

I torsdags låg en papperslapp på dörrmattan: "Ditt paket från Bredbandsbolaget har anlänt". I torsdags alltså. En dag tidigt. Glad i hågen störtade jag iväg till utlämningsstället (en videobutik!). Men fanns där någon försändelse till mig?

Nej.
- Ungefär ett paket av 30 kommer bort, upplyser videobutikskillen.

Och det måste naturligtvis vara mitt paket som kommit bort. De övriga 29 stod där fint på hyllan och inväntade sina lyckliga ägare. I eftermiddag ska jag göra ett nytt försök.

300 spänn på att paketet fortfarande in kommit till rätta. Någon som vågar sätta emot?

Kommentarer
Postat av: JG

Det vilar en förbannelse över bredbandsbolagets grejor. Jag lovar...det här är bara början. Jag läste i din blogg tidigare att du inte hade några gråa hår. Om 2 månader då har du det!

2008-01-14 @ 11:28:48
Postat av: HA

Modem är ju bara så förra årtusendet, liksom.

Postat av: Sara

Men kära värld, vad ÄR detta? Vilket makalöst stök. Det finns m a o potential för både del 5, 6 och 7 i den här sagan?

2008-01-14 @ 15:38:48
Postat av: Erik

Sara: Jag tror inte att det slutar där... Var redo för en uppföljare efter episod 10.

2008-01-14 @ 20:04:11
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Doggiedash

Very interesting site. Lots of good information.

2010-01-26 @ 14:38:39
URL: http://doggiedash.tk01.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback